Påven vs Hitler

Har faktist hållt mig från att skriva ngt om fotbollen men nu kommer det:

JAG ÄR HELT GALEN!!! Fotboll is my passion, haha iaf att kolla på det. Idag var det första delen av kvartsfinalerna, Tyskland vs Argentina och Ukraina vs Italien.

Tyskland vs Argentina
Såklart håller jag på Argentina, men allt verkade gå fel, Messi satt på bänken. Franco blev inbytt. Efter 10 min på plan släppte han in tysklands mål som ledde till en kvittering som ledde till övertid+straffar där Tyskland vann. ARRGHHHH!!! Snacka om att jag var sur. Argentina skulle vinna ju!!!

Ukraina vs Italien
Här är favoriten Italien och när Zambrotta i 6:e minuten gör mål skriker jag av glädje, sen kommer söta Luca Toni med ett till mål och till slut Zambrotta med ytterligare ett mål. Näe nu har jag ingen röst kvar, så mycket har jag skrikit!!! Men måste faktist erkänna att Ukraina är otroligt duktiga och ska ha mycket cred för att ha klarat sig såhär långt. Synd om Sjevchenko som verkligen inte hade domaren på sin sida.

Vinsten för Italien var bra efter Argentinas förlust för mitt hjärta. Imorgon är det England vs Portugal där Portugal måste vinna, men b.la Deco är utvisad och Cristiano skadad så vi får se hur den matchen går. Klockan 21 är det Brasilien vs Frankrike. Precis som i finalen 1998 men den här gången ska inte Frankrike vinna utan nu är det Brasilien som tar hem segern!
Då blir andra semifinalen alltså Portugal vs Brasilien, meaning att brasilien slår ut Portugal och finalen blir mellan Italien och Brasilien om jag får bestämma haha.

Sen så kan jag inte bestämma mig om Brasilien eller Italien ska vinna, får se hur det går.

Jaja nu ska jag sluta spekulera, ska iaf bli roligt att se semifinalen mellan påven och hitler(Italien vs Tyskland), haha!
Ballack kan ta sig säger jag, Zambrotta och Totti kommer äga honom!
Eller vad säger ni?

SA LONG!

Kommentarer
Postat av: Ally

Jag hejar 100% på Porto, och det gick ju super idag! Ronaldo spelade fullt och avgjorde :)

Postat av: Melissa

Ally: haha aa min plan gick i stupet när Henry gjorde mål för Frankrike, damn it!

2006-07-03 @ 22:16:55
URL: http://meli.blogg.se
Postat av: vikki

Faaan! Att inte Argentina vann! Jag hejade ju på dem, mitt land haha..Men men..Nästa gång!

2006-07-10 @ 12:32:14
URL: http://hellokitty.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback