The truth

Anledningen till att jag valde att offentliggöra hennes namn och att jag polisanmält henne var först och främst för att förhindra att fler tjejer ska bli drabbade samt att ALLA VI som redan har drabbats ska få våra pengar tillbaka. Ifall ni vill läsa mer om vad som hänt kan ni läsa här och här.

Sen att hon nu skrivit ett inlägg om att posten ringt henne och sagt att "alla hennes paket" kommit tillbaka pga för liten frankering är väldigt bra timat med tanke på att hon fått minst ett 20-tal anmälningar och kanske bestämde sig för att betala tillbaka pengarna? Dessutom brukar inte posten ringa upp folk, utan då får mottagren betala för extra frankering när man mottar brevet/paketet. SEN vet jag inte hur hon förklarar att minst 4 tjejer köpt samma Thomas Sabo ring som det finns EN av och betalat för den, detsamma med en klänning och en plattång. Allt detta finns det bevis för i form av mail samt kontoöverföringar. Hennes bevis däremot är väldigt bristande.

Och till alla er som säger att hon ska stämma oss/mig för förtal så finns det extremt lite grund för det då vi endast skrivit fakta i våra inlägg, dvs som att hon blivit polisanmäld för bedrägeri, fakta.

UPDATE: Har dessutom fått kontakt med en tjej som även hon "köpt" en iphone. Fick hon mobilen? NEJ. Hon har, precis som jag blivit erbjuden av Mogi en väska som kompensation, en väska som hon skulle lotta ut på bloggen. Hon skrev i mailet att hon kunde utse mig som vinnaren, Jag svarade att jag inte var intresserad av väskan utan att jag självklart begärde mina pengar tillbaka.


Kommentarer
Postat av: emma

alltså dte är sjukt :S

"polisanmäl dem för förtal mogi, det är du som är den goda"

alltså att hon säljer samma sak till flera, det är ju hur dumt som hellst.

men får väl se om det blir några pengar tillbaka, endå är det dåligt för det hon gjort är endå fel, det är lite sent att ångra sig nu utan det här är sånt m,an måste inse direkt att man gör fel :S

Postat av: Egoina

ojdå.. blir intressant att se hur detta slutar..

2008-10-29 @ 12:39:46
URL: http://egoina.blogg.se/
Postat av: Ghostfriend

Jag följer det hela..

2008-10-29 @ 12:42:16
URL: http://kenzakinza.blogspot.com/
Postat av: Egoina

tack :)

2008-10-29 @ 12:52:54
URL: http://egoina.blogg.se/
Postat av: Anonym

ojoj va hemskt

2008-10-29 @ 12:56:12
URL: http://minigrisarna.blogg.se/
Postat av: emelie

eller oj jag läste fel men skit samma. jag tror iaf ine på henne. verkligen inte

2008-10-29 @ 13:00:11
URL: http://emelieisaksson.blogg.se/
Postat av: emelie

jaa, jag hoppas ändå att hon åker dit. detta är inte rätt som hon gjort och jag tvivlar på att så många människor (de flesta anonyma dessutom) typ prisar henne o säger att hon ska anmäla de drabbade för förtal. hon måste stå för en viss del av kommentarerna själv (det är vad jag tror!) det är sjukt. det är inget polisärende. däremot, det hon gjort ÄR ett polisärende och jag hoppas verkligen inte att hon kommer undan med det.

2008-10-29 @ 13:08:11
URL: http://emelieisaksson.blogg.se/
Postat av: Camilla

Har anmält henne nu! 100 kr spelar ingen roll för mig. Men jag tycker det är en principsak. Hon ska inte få hålla på så här. Hoppas bara att alla andra också anmäler när dom läser allt.

/Camilla

2008-10-29 @ 13:50:50
URL: http://petiite.webblogg.se/
Postat av: Ghostfriend

Jag gillar dig, för du står på dig.

2008-10-29 @ 14:06:20
URL: http://kenzakinza.blogspot.com/
Postat av: Alexandra

Jag står inte bakom någon och jag vet inte vem som har rätt men jag kan ju säga så pass mycket att posten ringer aldrig till någon om det är lite frankerat. Det som händer då är att posten tar en avgift som mottagaren får betala när dom hämtar ut paketet( alltså ni som har beställt i detta fall) så när hon säger så så talar hon inte sanning.



Men har du fått dina pengar nu`?

2008-10-29 @ 14:39:29
URL: http://darlingno1.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Du borde ha tänkt på att inte hänga ut en person offentligt innan dom. Det är förtal och kan leda till en polisanmälan mot dig.

2008-10-29 @ 15:39:33
URL: http://ceccci.blogg.se/
Postat av: Anonym

De är väldigt konstigt att posten ringer upp en person som betalat för lite frakt. Är de för lite brukar de ta betalt av den paketet är adresserat till. Dessutom om de gäller paket, så brukar man behöva gå till posten/postutlämning och då får man rätt frakt på en gång, de är bara paket man postat i brevlådan som "kan bli fel"frankerat. Och att få en ett tjockare paket i brevlådan är rätt svårt....

2008-10-29 @ 16:05:29
Postat av: Sofia

ALDRIG I HELA LIVET att ett postkontor sitter och ringer upp en person och säger att "dina paket har legat här ett tag för du har lagt på för lite porto" Skämtar hon eller?!?!

Tur att jag inte köpte något av henne då! Ja hade tanken på att göra det på den vita klänningen men ångrade mig.

Kämpa på tjejer!! Även om ni får pengarna tillbax så är det fortfarande olagligt det som hon har gjort.

Hon har fan inte alla hästar i stallet den människan!

2008-10-29 @ 16:12:09
Postat av: Betraktare

Alla ni borde polisanmäla IDAG.

Uppge hennes namn och adress ,kontonr och datum samt summa för insättningen.



Läste på hennes blogg att hon vill sätta in era pengar nu..och att ni ska maila henne era uppgifter.

Jag tycker det är oerhört respektlöst.

Hur kan hon förvänta sig att Ni efter att ni blivit bedragna ska kolla in hennes blogg o råka se det inlägget? Dessutom så har hon väl era uppgifter i den mailkontakt ni haft med henne när ni köpt varan?

Och namn,summa o konto nr ev i sitt kontoutdrag?

Nej,jag tycker ni ska polisanmäla och låta polisanmälan ligga fram tills hon tar ansvar för denna situation Kontaktar Er personligen,ber om ursäkt och återbetalar.

2008-10-29 @ 17:38:13
Postat av: av

klart ni gjorde rätt! Hon verkar skum och jag tror absolut inte på hennes förklaringar..

2008-10-29 @ 17:45:29
Postat av: Rebecca ♥

Sjukt bra att ni offentliggör det så det kommer upp till ytan!

2008-10-29 @ 17:58:09
URL: http://rebeccajanzon.blogg.se/
Postat av: Anki

Hej!

GUD vad härligt att jag hittade dej. Jag har också betalt 100 kr för ringen och bråkat som fan för att få den. Hon anklagar mej för att maska henne på pengar trots att jag fått ringen...men hallååå jag har inte fått någon ring och jag skulle inte orka bråka för hundra kronor om det var så att jag fått den. Härligt ändå att se att man inte var ensam om att blivit bedragen av denna oerhört patetiska människa!!!!!!

2008-10-29 @ 18:13:46
Postat av: Anki

Jag undrar hur går man till väga för att göra en polisanmälan, jag bor ju i Söderhamn, men överväger ju starkt en polisanmälan, det må vara 100 kr men får hon in många anmälningar så kanske det är större chans att hon åker dit. Mvh

Anki

2008-10-29 @ 18:27:29
Postat av: Melissa

Anki: jag har mailat dig angående det!!

2008-10-29 @ 18:29:17
URL: http://meli.blogg.se/
Postat av: Fancy

Hon accepterar ju inga inlägg som handlar om detta! Då märker man att hon ljuger och försöker ursäkta sina handlingar. Bra att ni skriver om detta, hoppas fler är försktiga nu, och nu låtsas hon ta upp kända kenza för det ska se ut som hon är oskyldig! Roligt hur depserat man är. Hoppas ni inte tar tillbaka era anmälningar!

2008-10-29 @ 18:37:59
Postat av: Alesia

När skrev hon det där sista?

2008-10-29 @ 19:05:12
URL: http://goncharik.wordpress.com
Postat av: SANNA

Jag följer den här fortsättningen med spänning.... Hur tusan ska hon förklara att hon sålt samma saker till flera stycken undrar jag?

2008-10-29 @ 19:17:22
URL: http://kryckan.webblogg.se/
Postat av: Hanna

Vilken jäkla soppa det här har blivit. Även jag har betalat för ringen, pengarna bryr man sig ju inte om. Men faaan för att blåsa sina läsare! Mårr!!!!

2008-10-29 @ 19:58:09
URL: http://www.hannasvedlundstahl.blogspot.com
Postat av: Jennan

haha jaga hr skickat paket som jag råkade skriva fel ia dressen på dom kom HEM I MIN BREVLÅDA sen så why skulle posten ringa å säga nu när hon fåt så mångla anmärkningar lägligt att OPZ vi har lite paket här åt dej haha de e såå genomskinligt varje gång man komenterar henne om detta negativt publicerar hon det inte men dom som skriver om dej de publicerar hon tragiskt

2008-10-29 @ 21:20:36
URL: http://killerprincess.blogg.se/
Postat av: berit

patetisk fitta är hon. Ser ut som en bränd tomat i fejset gör hon också. USCH och BLÄ!!

2008-10-29 @ 23:37:06
URL: http://beriits.blogg.se/
Postat av: caroline

jag har fått två kommentarer om min påstådda kommentar i mogis blogg. Jag har dock inte kommenterat det hela och vet inte riktigt vad det handlar om. Känns lite läskigt om någon använt mitt namn och bloggadress.

2008-10-30 @ 00:31:12
URL: http://www.metrobloggen.se/carrosblogg
Postat av: Lotta

Det att Posten skulle ringt henne är ren och skär lögn. Posten RINGER inte när man frankerat för lite. Möjligtvis kanske de skulle skickat ett brev, men inte ens det tror jag de skulle orkat med. Fatta så många det är som frankerar för lite liksom. Hur som helst tycker jag inte att alla ska låta henne tros pga av hennes dåliga ursäkt utan fortsätt gräva i det lite till och se till att sanningen kommer fram. Har man blåst någon (eller försökt att blåsa någon) borde man få sitt straff.

2008-10-30 @ 08:44:11
Postat av: tjej

Hon fortsätter än och sälja, förstår hon fortfarande inte att folk inte tänker köpa något ifrån henne mer? Lustigt att hon fortsätter som inget har hänt, och låtsas svara på sina egna inlägg av andras bloggars namn.

2008-10-30 @ 13:59:49
Postat av: Frida

Hej! Jag köpte ett armband av Mogi, men fick inte heller pengarna! Nu har jag mejlat med mina kontouppgifter, får jag inte pengarna så måste jag väl också gå vidare med det.

Hoppas det löser sig! =)

2008-10-30 @ 16:54:27
Postat av: mimmi

Jag har precis anmält henne, så du vet :)

2008-10-30 @ 18:43:43
URL: http://mimmishl.blogg.se/
Postat av: Postanställd

Jobbar på Posten och detta hela Mogys story är totalt osannolik. Ett underfrakerat brev/paket efterfrankeras nämligen via ett brev tillavsändaren med en liten straffavgift för slarvet men ingen ringer och säger att "hej du har massa underfrankerade försändelser..."



Nej- Mogi kan dra den med Rödluvan!



/Postanställd och rättvis

2008-10-31 @ 04:00:59
Postat av: Kristina

Vadå till och med ringen hade för lite frankering??? Haha!

2008-11-01 @ 16:59:36
URL: http://amusebouche.blogg.se/
Postat av: Jannike

jag köpte en platttång av henne, och gissa vad? 1½ månad efter inbetalningen har den heller inte kommit....

2008-11-05 @ 22:54:49
URL: http://iingensoldat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback